Ervaringen opzetten accounts en blog

Het opzetten van verschillende accounts op het internet is een zeer ondankbaar werk ; alle informatie verzamelen en dan in een vorm gieten die het formulier verwacht zou niet zo erg moeten zijn, was het niet voor de soms onduidelijke gebruikersinterface.  Zelfs tijdens dat ik deze post maak, kan ik me zelfs even storen aan een knopje “show/hide kitchen sink”, het getuigt misschien van gevoel voor humor bij de ontwikkelaars van wordpress, maar pas na gebruik wordt duidelijk wat dat eigenlijk doet.

Bij het registreren op facebook en netlog had ik geen problemen, al is dat omdat ik deze accounts al even had en gewend ben geraakt aan de interface.

Als ik een wordpress account registreerde, verwachtte ik aan de vorm van de gui een actief formulier; waar direct gereageerd wordt of de invoer juist was. Tot mijn teleurstelling bleek dit niet zo te zijn en mocht ik na te bevestigen nog veel verbeteren. (Hiernaast kostte het me ook redelijk wat tijd om een unieke gebruikersnaam en een sterk genoeg paswoord te vinden; dit zou mogelijk opgelost kunnen worden door suggesties te gebruiken.)

Hierna heb ik me geregistreerd bij twitter. Doordat het formulier reageert op men invoer was het direct duidelijk wat ik moest invoeren en maakte de registratie uiterst makkelijk.

Als laatste heb ik me bij delicious geregistereerd, in dit formulier viel me direct de “check availability” knop op. Dit lijkt mij een zeer mooie tradeoff tussen het nakijken of een gebruikersnaam nog vrij is en de mogelijke belasting op servers die het automatisch checken zou veroorzaken (vermoed ik) .

In het algemeen is het registreren goed verlopen, naast de bovenvermelde opmerkingen.

Steven

~ door darkarchon2009 op februari 16, 2009.

Geef een reactie

 
