Beste applicatie

Ik heb gekozen voor de applicatie ‘wordstock’. Ik heb hiervoor gekozen omdat ik het spelidee het beste vond tussen alle applicaties. ‘Planetary conquest’ was ook een optie maar ik heb hier uiteindelijk niet voor gekozen omdat de speluiteenzetting mij nog te moeilijk lijkt. Na 2 presentaties weet ik nog steeds niet hoe ik het spel moet spelen. Nu, veel moeite heb ik er niet in gestoken om het te proberen spelen want over het algemeen ben ik niet echt te vinden voor applicaties op facebook. Dit vergroot nogmaals de tijd dat je spendeert op sociale websites en ben er over het algemeen geen fan van. Neemt natuurlijk niet weg dat ik het enorm plezant vond zelf een applicatie te ontwikkelen en het te zien gebruiken door anderen. Maar de grotere leertijd bij ‘planetary conquest’ heeft me doen overlopen naar ‘wordstock’. Ze zijn grafisch ook zeer mooi wat hun natuurlijk ook punten scoort.

De andere presentaties, en ook die van onszelf, hebben me duidelijk gemaakt dat het echt wel noodzakelijk is om fatsoenlijke statistieken bij te houden. Je moet zeker op voorhand nadenken over wat je wilt weten en daarvoor de nodige tools inbouwen. Gewoonweg alles bijhouden en er daarna statistieken uit extraheren is een enorme last. Weliswaar lukt het zo ook wel. Ook belangrijk is niet alleen de statistieken maken, maar er ook bij stilstaan. De trends bekijken en daar een oorzaak bij plakken, etc.

Brecht

~ door brechtvdv op mei 24, 2009.

Geef een reactie

 
